Sunday 17 March 2013

DIY Aztec print t-shirt

Dlouho se mi doma válelo obyčejné šedé tričko, tak jsem se rozhodla s ním něco udělat. A namalovat na něj indiánský motiv mi přišlo jako ideální možnost. Jen mi chvíli trvalo, než jsem rozmyslela, jak to technicky provedu, protože mám samozřejmě jen jeden pokus.

Materiál:
tričko - pokud možno světlé, barvy na textil, papírová šablona, křída, izolepa, štětce


Postup:
1) Začala jsem vymýšlením motivu, což jsem udělala už ve škole na jedné z nekonečných pátečních hodin.
2) Motiv jsem si překreslila na kostičkovaný papír v potřebné velikosti a vystřihla.
3) Přiložila jsem šablonu na tričko a obkreslila křídou na šití obrys.
4) Jelikož měl být výsledný vzor dvojbarevný, oblepila jsem pečlivě izolepou vše, co mělo být vybarveno modře, aby nemohlo dojít k tomu, že bych umazala látku kolem.
5) Dovnitř jsem strčila karton a noviny, aby nic neprosáklo, a upevnila jsem to kolíčky.
6) Opatrně jsem štětcem nabarvila oblepená místa barvou na textil a po zaschnutí sloupala izolepu.
7) Znovu jsem oblepila obrys, tentokrát kolem budoucích oranžových míst a vybarvila.
8) Po zaschnutí a sloupání izolepy stačilo už jen zažehlit.

4 comments:

  1. kde sa dajú takéto farby kúpiť? aký názov mám hľadať keď hľadám? :D dá sa to zohnať aj v nejakých neinternetových obchodoch? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Koupila jsem je v obchodu s výtvarnými potřebami, jedna flaštička za 35 korun, a spotřebovala jsem jich jen trochu. Ještě se zkus zeptat v nějakým lepším papírnictví, občas mají.

      Delete
  2. šikuľka :)

    http://slyfestyle.blogspot.sk/

    ReplyDelete
  3. Pěkné :) Začínám sledovat, tak kdybys chtěla taky, tak budu moc ráda :)
    http://misinkoutek.blogspot.cz

    ReplyDelete

Thanks for your comment ♥